خودکفایی در ساخت چیلر و مینی چیلر در ایران

یک دهه اخیر و به ویژه چند سال گذشته، سال‌های خوبی برای صنعت دستگاه‌های هواساز ایران بود و کشور را از وارد کننده چیلر به تولیدکننده ممتاز چیلر های ایرانی تبدیل کرد.

در گذشته، بیشتر فعالان داخلی این صنعت فقط به تعمیر چیلر می‌پرداختند و حتی ممکن بود در مواجهه با انواع خاصی از تجهیزات نظیر تعمیر مینی چیلر در مدل‌های مدرن یا تعمیر چیلر جذبی و... تخصص کافی را از خود نشان ندهند.

اما امروزه کشور به خودکفایی کامل رسیده و به دلیل رقابت تنگاتنگ تولیدکنندگان جدید و قدیمی، دیگر حتی تعیین بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران هم کار آسانی نیست. اسامی پرتعداد در لیست شرکت های تولید کننده چیلر نشان‌دهنده توسعه صنعت سرما چیلر است که البته فراز و فرودهای بسیاری را نیز در پیش رو خواهد داشت.

تولید کنندگان چیلر در ایران

امروز که از اقدامات پشتیبانی نظیر تعمیر چیلر تراکمی یا عیب‌یابی از انواع کولرها و... به تولید گسترده دستگاه‌های هواساز رسیده‌ایم، فهرست بلندبالایی از برندهای ملی این صنعت را پیش چشم خود می‌بینیم. برخی از شرکت های تولید کننده هواساز مانند سرما آفرین، ساران و ساراول و... از فعالان باسابقه این عرصه هستند و برخی دیگر نظیر آذر نسیم، تهویه دماوند و... طی چند سال اخیر پا به عرصه رقابت جدی گذاشته‌اند.

اغلب این شرکت‌ها در تولیدات خود از فناوری‌های روز و الگوهای منطبق بر نیاز مصرف‌کنندگان بهره می‌برند و به همین دلیل تعیین بهترین برند چیلر ایرانی کار آسانی نیست. از طرفی تنوع دستگاه‌های تولیدی آن‌ها باعث شده که نیاز متفاوت مشتریانی در سراسر کشور برآورده گردد و سلیقه تمام آن‌ها پاسخ داده شود.

مسیر پر فراز و نشیب یک صنعت

بسیاری از فعالان جوان این صنعت ممکن است پس از تجربه تعمیر چیلر در انواع مختلف آن نظیر تعمیر چیلر تراکمی یا مدل‌هایی همچون تعمیر چیلر جذبی و... پا به عرصه تولید گذاشته و مسیری پر فراز و نشیب از ساخت چیلر با موتور یخچال تا فعالیت‌های حرفه‌ای نظیر ساخت چیلر صنعتی را پشت سر گذاشته باشند.

به همین دلیل است که رقابت خوبی در بازار مذکور شکل گرفته و نمی‌توان به راحتی از اسم برند خاصی به عنوان بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران نام برد.

تفاوت برندهای ایرانی تولیدکننده چیلر

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین فرق بین تولیدکننده‌های چیلر در ایران، حوزه تخصصی فعالیت آن‌هاست. به عبارت دیگر، برخی از برندها صرفاً تولید کننده داکت اسپلیت ایرانی هستند و برخی کارخانجات ممکن است تنها تولید کننده چیلر جذبی باشند.

معمولاً با بررسی لیست شرکت های تولید کننده چیلر و مشاهده فهرست محصولات آن‌ها نیز می‌توان دید فعالان این حوزه به‌ویژه جوان‌ترها، تمرکز خود را بیشتر بر ساخت و طراحی نمونه‌های خاصی از دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی گذاشته‌اند. علت این امر، پیچیدگی تولید هواسازهای مدرن است که حجم وسیعی از نیروی انسانی و دستگاه‌های پشتیبانی تا هزینه‌ها و منابع تولید را نیاز دارد.

بهترین چیلر خانگی

اگرچه گفته شد که تنوع دستگاه‌های هواساز تولید داخل –مخصوصاً پس از خودکفایی کامل ایران در این صنعت و توسعه فعالیت برندهای مربوطه– بسیار افزایش یافته؛ اما هرگز نمی‌توان تعیین کرد که بهترین مدل چیلر خانگی کدام نمونه است.

به عبارت دیگر، این موضوع به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که شامل میزان و نوع تهویه هوا در ساختمان مورد نظر، وسعت فضاهای داخلی ساختمان، اقلیم و آب و هوای غالب بر منطقه، میزان مصرف مورد انتظار توسط کاربر، میزان اهمیت ویژگی‌های ظاهری و زیبایی دستگاه برای مشتری و... می‌باشد. توصیه می‌شود پیش از انتخاب دستگاه خنک‌کننده و اقدام به سفارش یا خرید آن، با ویژگی‌های هر سیستم آشنا شوید و ترجیحاً با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

تعمیر چیلر تراکمی - تصویر 2

قیمت چیلرهای ایرانی چقدر است؟

با نگاهی به لیست شرکت های تولید کننده چیلر و فهرست محصولات آن‌ها خواهید دید که بازه قیمت چیلر بسیار گسترده و زیاد است. در واقع هزینه خرید و نصب دستگاه‌های مشابه از برندها مختلف، یکسان یا حتی نزدیک به هم نیست و تنوع قابل توجهی دارد.

این موضوع نه‌تنها ناشی از تفاوت قیمت منابع اولیه و تأمین منابع از نقاط مختلف است، بلکه به تفاوت در طراحی و ساخت دستگاه به‌ویژه امکانات جانبی و قابلیت‌های گوناگون آن‌ها مربوط می‌شود. چنین شرایطی را می‌توان به نفع مشتریان دید؛ زیرا می‌توانند براساس نیازها و سلیقه خود و در عین حال متناسب با بودجه‌ای که دارند، یک چیلر کارخانه کاربردی و خوب انتخاب کنند.

تعمیر چیلر

فرقی نمی‌کند چه مدل چیلری در خانه و محل کار خود نصب می‌کنید، در هر حال از تعمیر مینی چیلر گرفته تا تعمیر چیلر جذبی و... بخشی از چالش‌های استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده و گرم‌کننده است. به عبارت دیگر، حتی اگر از بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران یا مدرن‌ترین و معتبرترین مارک‌ها هم خرید کنید، نمی‌توانید از عدم خراب شدن دستگاه مطمئن باشید.

بروز عیب و ایراد در دستگاه امری طبیعی است که ممکن است در اثر استفاده نامناسب از آن، آسیب‌های محیطی، شرایط خاص و... رخ دهد. به عنوان مثال، نوسانات شدید برق می‌تواند اتصالات داخلی دستگاه را بسوزاند و تغییرات آب و هوایی گسترده مانند رطوبت بیش‌ازحد یا سرمای بسیار شدید ممکن است به بدنه و اجزای داخلی آن آسیب برساند.

در شرایطی دیگر، کاربرها از دستگاه بیش از حد توان مجازش استفاده می‌کنند که این موضوع عمر سیستم را کاهش می‌دهد و باعث خرابی زودهنگام آن می‌شود. معمولاً نکات مراقبتی و شیوه استفاده از هر چیلر در کاتالوگ محصول ذکر شده که می‌توانید با مطالعه آن یا پرسش از مجموعه‌های متخصص این حوزه، اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

تعمیر چیلرهای خود را به فدک تهویه بسپارید

تیم متخصصان فدک تهویه به عنوان یکی از مجرب‌ترین مجموعه‌های تجهیز، نصب و تعمیر دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی از قبیل تعمیر چیلر تراکمی یا مدل‌های جدیدتر نظیر تعمیر مینی چیلر و... آماده است تا خدمات خود را به شهروندانی از سراسر تهران و کرج ارائه دهد.

تکنسین‌های این مجموعه با داشتن دانش آکادمیک و تجربی در زمینه سرویس انواع چیلرها به‌ویژه محصولات تولیدی برندهای داخلی، با بالاترین کیفیت، بیشترین دقت و مناسب‌ترین سرعت می‌توانند عملیات سرویس و نصب دستگاه‌های هواساز خانگی شما را انجام دهند و به‌طور مستمر، ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی از قبیل چکاپ سالانه و تعمیرات جزئی یا کلی دستگاه باشند. در صورت نیاز به خدمات فدک تهویه می‌توانید به نشانی اینترنتی fadaktahvieh.com مراجعه کنید.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه