آیتک سلامت کاپتیان تیم ملی والیبال بانوان کیست؟

آیتک سلامت کاپیتان تیم ملی والیبال زنان را بیشتر بشناسیم.

آیتک سلامت قراملکی معروف به آیتک سلامت (زادهٔ 11 دی 1379 در تبریز) یک بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است.

بیوگرافی کامل آیتک سلامت

آیتک سلامت متولد 11 دی 1379 در تبریز، والیبالیست ملی پوش است .

تحصیل کرده رشته تربیت بدنی بوده که ورزش را از 11 سالگی با ژیمناستیک شروع کرد و در 13 سالگی به دلیل رشد بالای قدش به سمت والیبال رفت .

او از 15 سالگی برای تیم ملی والیبال ایران بازی می کند و با 188 سانتی متر قد و 84 کیلوگرم وزن در پست پشت خط زن بازی می کند .

خانواده و اصالت

آیتک سلامت قراملکی در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی به دنیا آمده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام آراز دارد و نام پدرش غلامعلی سلامت و نام مادرش اکرم احمدنژاد است.

 

از ژیمناستیک تا والیبال

از 7 تا 11 سالگی ژیمناستیک کار کردم و در این رشته موفق به کسب مقام سوم کشور هم شدم، اما قدم بلندتر شد و به دلیل شرایط فیزیکی‌ ام فعالیت در این رشته برایم دشوار شد .

پایه بدنم را با ژیمناستیک ساخته‌ ام و از 13 سالگی والیبال را شروع کردم. از 15 سالگی به طور حرفه‌ ای این رشته را دنبال کردم و به اردوی تیم‌ ملی راه پیدا کردم .

آغاز حرفه ای والیبال

والیبال حرفه ای خود را از 14 سالگی با بازی در آکادمی والیبال تبریز شروع کرد .

سال 1394 در 15 سالگی هم مورد توجه مربیان تیم شهرداری تبریز قرار گرفت و به این‌ تیم پیوست و تا سال 1396 برای این تیم بازی کرد .

 

دلیل گرایش به والیبال

اول با ژیمیناستیک به عنوان ورزشى انفرادى شروع کردم اینکه حال چه باخت و چه برد، یا کسب عنوانى فردى به حساب مى آمد و موفقیتى شخصى محسوب مى شد برایم به هیچ عنوان دلچسب و لذت بخش نبود.

دلم مى خواست در ورزشى فعالیت کنم که با همکارى دوستانم و دیگران موفق شوم، خوشحالم که روى برادرم نیز تأثیرگذار بوده ام و آراز بصورت حرفه اى جذب والیبال شده و این رشته را دنبال مى کند.

پوشیدن پیراهن تیم تبریز برایم افتخار است

در تبریز پتانسیل خیلی خوبی برای اسپانسر شدن برای والیبال بانوان وجود دارد و در صورت اینکه تبریز صاحب تیم شود، باعث افتخار است که پیراهن تیم شهر خودم را بر تن کنم، تراکتوری ام .

فوتبالی نیستم ولی بلاخره به عنوان یک تبریزی و تورک خیلی عادی است که تراکتوری باشم .

 

آیتک سلامت

نسبت آیتک سلامت با سردار آزمون

خانواده آزمون واقعا یک خانواده تمام عیار هستند که ما را هم جزیی از خانواده می‌ دانستند.

آقای خلیل آزمون و طاهر آزمون، مادر و پدر آقا سردار آزمون با ما جوری برخورد می‌ کردند که انگار ما واقعا دختر خودشان بودیم یعنی هیچ کم نگذاشتند چه مالی چه از لحاظ حمایتی .

به مادر سردار مریم خاله می گوییم و ایشان در تمام مراحل بازی‌ ها حضور داشتند و کنار ما بودند و حمایت کردند و با ما اشک ریختند و خندیدند .

 

منبع: ورزشی
ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه