پیش بینی تحلیلگر مشهور روس

آیا به زودی جنگ جهانی سوم رخ می دهد؟

ژیرینوفسکی، تحلیلگر مشهور روس تبار، چند سال پیش پیش بینی کرد که درگیری در خاورمیانه می تواند جرقه ای برای آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

پنج سال پیش، ولادیمیر ژیرینوفسکی (سیاست‌مدار مشهور اهل روسیه) بعد از حضور در برنامه "یک شب با ولادیمیر سولوویف"، پیش بینی کرد که انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال 2019 آخرین انتخابات در این کشور خواهد بود. او همزمان، هشدار داد که درگیری در خاورمیانه می تواند جرقه جنگ جهانی سوم باشد.

در گزارشی که وب‌سایت «نیوز ری» روسیه منتشر کرده است، مارینا املنتسوا، پاول وروبیوف، النا واسیلچنکو و یوری زیناچف می‌گویند که رویدادهای جاری در خاورمیانه حاکی از امکان برآورده شدن پیش بینی بنیانگذار حزب لیبرال دموکرات روسیه یعنی ولادیمیر ژیرینوفسکی است.

در این گزارش به نقل از ژیرینوفسکی آمده است: تا سال 2024، خاورمیانه شاهد حوادثی خواهد بود که آن را در کانون توجه همگان قرار خواهد داد و همه اوکراین را فراموش خواهند کرد... اوضاع به سمت جنگ جهانی سوم پیش می رود... ایران نه ویتنام است، نه کره شمالی، نه کوزوو. قطعا اتفاقات بدتری (با آغاز جنگ با ایران) خواهد افتاد.

نویسندگان گزارش نیوز ری معتقدند اکنون شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه پیش‌بینی‌ های ژیرینوفسکی (که در سال 2022 درگذشت) ممکن است محقق شوند، زیرا دور جدید درگیری فلسطین و اسرائیل در نوار غزه آغاز شده و همزمان، تنش بین اسرائیل و حزب الله نیز به اوج خود رسیده است. 

نیوز ری در شرح و نقد پیش‌بینی‌ های ژیرینوفسکی، نقل قولی از ولادیمیر سایپیاگین، نماینده دوما، می آورد که گفته بود؛ ژیرینوفسکی فقط یک پیش‌بینی‌کننده نبود، بلکه یک تحلیل‌گر استراتژیک درخشان بود که به طرز چشمگیری سناریوهای احتمالی مختلف را برای شرح و تبیین رویدادها ارائه می کرد.

سایپیاگین ادامه می دهد: به نظر می رسد پیش بینی ژیرینوفسکی در مورد خاورمیانه درست باشد. امروز ما متوجه فروپاشی موازنه های سیاسی بین المللی شده ایم. درست همانطور که او پیش بینی کرده بود؛ دیگر هیچ کس به آنچه در اوکراین می گذرد اهمیت نمی دهد.

این پایگاه می افزاید که تنش در خاورمیانه در ماه سپتامبر، زمانی که اسرائیل با هک و منفجر کردن پیجرها و سایر دستگاه های ارتباطی، حملات گسترده ای را به گروه حزب الله لبنان انجام داد، افزایش یافت. اسرائیل چندی بعد در 27 سپتامبر، هزاران نفر را در مقر حزب الله از بین برد و سید حسن نصرالله، رهبر این گروه را نیز ترور کرد. این اتفاقات باعث شدند که سطح تنش به بالاترین میزان خود برسد و مقاومت و اسرائیل وارد جنگ شوند.

نیوز ری سپس به موضع قدرت های جهانی در مورد جنگ غزه و لبنان می پردازند. نویسندگان مقاله این پایگاه خبری می نویسند: در حالی که روسیه حملات به لبنان را محکوم می کند و از طریق دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد خطرات جنگ بزرگ در منطقه هشدار می دهد، واشنگتن حمایت خود را از حملات هوایی اسرائیل در لبنان اعلام کرده و ابراز داشته که تخریب زیرساخت های حزب الله که می تواند برای حمله به شمال اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد، ضروری است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در پی حمله اخیر ایران به اسرائیل نیز به ارتش آمریکا دستور داد تا از ارتش اسرائیل حمایت کند.

آندری زلتین، مدرس ارشد مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه عالی اقتصاد، احتمال مشارکت غیرمستقیم سایر کشورهای غربی در رویارویی اسرائیل و حزب‌الله را رد نمی‌ کند. زلتین به نیوز ری می‌ گوید: «این درگیری فعلا منطقه ای است اما ممکن است طرف‌های بین‌المللی به رهبری ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه نیز در آن شرکت کنند.»

آیا واقعا پیش بینی های ژیرینوفسکی محقق خواهد شد؟

نیوز ری در پاسخ به پرسش فوق به اظهارات اخیر رهبر فعلی حزب لیبرال دموکرات، لئونید اسلوتسکی، اشاره دارد که معتقد است پیش‌بینی‌ های ژیرینوفسکی درباره جنگ بزرگی که در خاورمیانه آغاز خواهد شد، به حقیقت پیوسته و شروع جنگ بزرگ به وضوح قابل مشاهده است. وی توضیح می دهد: اقدامات اسرائیل منجر به تشدید خشونت در منطقه می شود که این امر خطر یک جنگ بزرگ را افزایش می دهد. خاورمیانه تقریباً در حال انفجار است و تل آویو مورد حمایت واشنگتن است، اما جامعه بین المللی باید تشدید تنش را متوقف کند. در غیر این صورت، ممکن است تنش و درگیری فراتر از مرزهای خاورمیانه گسترش یابد.

زلتین تأکید می کند که اسرائیل قصد دارد جنگ علیه حزب الله و سایر متحدانش در منطقه را ادامه دهد و این نشان می دهد که دولت اسرائیل متوجه عواقب عملیات نظامی خود نیست.

منبع: خبر فوری
ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه