مدل یهودی که طرفدار فلسطین است/ الا امهوف؛ دخترخوانده جنجالی کامالا هریس کیست؟

الا امهوف، دخترخوانده کامالا هریس، که به نوعی نماد نسل جدید طرفداران دموکرات ها است، یک کمپین حمایت مالی از غزه راه انداخته است. او به خاطر جمع‌آوری 7 میلیون دلار برای مردم غزه، مورد حمله گروه‌های فشار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

چند روزی است که دخترخوانده کامالا هریس، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024، حاشیه ساز شده است. الا امهوف (Ella Emhoff) یکی از حامیان جدی فلسطین است و اگرچه پدرش یک یهودی است و ناماداری اش هم معاون رئیس جمهوری آمریکا است و حامی اسرائیل هم به شمار می رود، اما او مخالف صهیونیست ها است و جنایت آنان در غزه را شدیدا محکوم می کند.

الا امهوف که به نوعی نماد نسل جدید طرفداران دموکرات ها است، یک کمپین حمایت مالی از غزه راه انداخته است. او به خاطر جمع‌آوری 7 میلیون دلار برای مردم غزه، مورد حمله گروه‌های فشار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. دخترخوانده هریس، در حساب شخصی ‌اش در اینستاگرام، لینکی را برای جمع ‌آوری کمک به کودکان آسیب ‌دیده از تجاوز مستمر اسرائیل به نوار غزه قرار داد و تاکید کرد هدفش جمع‌آوری ۱۰ میلیون دلار است. بعد از این اتفاق، حامیان اسرائیل شدیدترین انتقادات را به الا امهوف وارد ساختند و در حساب های مختلف به او توهین کردند.

با این حال، اقدام این دختر باعث جلب توجه رسانه های مختلف به او شده است. بسیاری از پایگاه های خبری درباره زندگی و فعالیت های او نوشتند و سعی کردند مواضع سیاسی و اجتماعی اش را شرح دهند.

اما الا امهوف کیست؟ در این گزارش سعی داریم به زندگی و فعالیت های دخترخوانده نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بپردازیم.

الا امهوف؛ دخترخوانده کامالا هریس کیست؟

الا 3

 

الا امهوف فرزند داگلاس امهوف، وکیل دادگستری و کرستین امهوف، تهیه کننده فیلم و سریال، است که در سال 1999 به دنیا آمد. اگرچه پدر الا یک یهودی است، اما او بارها اعلام کرده که خود را به عنوان یک یهودی نمی شناسد، زیرا در محیطی یهودی بزرگ نشده است. والدین الا در سال 2008 زمانی که او 9 ساله بود طلاق گرفتند.

در آگوست 2014، زمانی که الا 15 ساله بود، پدرش با کامالا هریس، که در آن زمان دادستان کل کالیفرنیا بود، ازدواج کرد. امهوف از همان ابتدا رابطه خوبی با مادرخوانده اش داشت و او را «مومالا» صدا می کرد. امهوف، که خانواده‌اش اعضای حزب دمکرات هستند، در محیطی تماما سیاسی بزرگ شد. او با پیشرفت کامالا هریس، بیش از گذشته با سیاست آشنا شد. او هم اکنون عضوی از خانواده دوم آمریکا است و بیش از همیشه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

الا 7

با این حال، نباید گمان داشت که الا امهوف دختری عجیب با باورهای سیاسی خشک است. او یک مدل است و در زمینه طراحی لباس فعالیت می کند و از این جهت، مورد توجه جوانان قرار گرفته است. الا امهوف در سال 2018 از مدرسه وایلدوود فارغ التحصیل شد. او در سال های حضور در وایلدوود عضو تیم های شنا و بسکتبال بود و چند مقام هم کسب کرد. الا پس از ترک مدرسه، دانشجوی دانشکده طراحی پارسونز در شهر نیویورک شد. او در رشته هنرهای زیبا، با تمرکز بر پوشاک و منسوجات، تحصیل کرد و در می 2021 فارغ التحصیل شد.

 

الا 1

امهوف ژاکت، کلاه، کت و بافتنی های زیبایی طراحی می کند. او در حساب اینستاگرام و وب سایت خود، این لباس ها را عرضه کرده و می فروشد. او همچنین در زمینه طراحی روی سرامیک، نقاشی، و مجسمه سازی فعال است و کارهای خود را در سایت و اینستاگرامش عرضه می کند.

در ژانویه 2021، امهوف وارد صنعت مدلینگ شد. او با یک سازمان مدلینگ جهانی در نیویورک، قرارداد امضاء کرد. از آن زمان به بعد، شهرت امهوف بیش از گذشته شد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

الا؛ دختر مدلی که گرایش های چپ گرایانه دارد

الا 4

 

الا امهوف در زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی هم فعال است. او عضو جنبش 3 درصد است. این جنبش مربوط به سازمانی است که بر افزایش تعداد مدیران دولتی و خصوصی زن در ایالات متحده تمرکز دارد. همچنین، الا حامی حقوق اقلیت های جنسیتی است و همزمان، در برخی سازمان های حمایت از حقوق اقلیت های نژادی و سیاه پوستان فعالیت می کند.

اگرچه امهوف خیلی جوان است و تنها 25 سال دارد، اما در سال 2020 در کنوانسیون ملی دموکرات ها سخنرانی کرد. او در 20 ژانویه 2021، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در واشنگتن دی سی، شرکت کرد و نامادری اش را که به عنوان چهل و نهمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد، همراهی نمود.

الا 5

امهوف اگرچه علاقه ای به مصاحبه با رسانه ها و حضور جلوی دوربین ندارد اما تا کنون، چند سخنرانی یا مصاحبه سیاسی داشته است. او به شاخه «چپ» حزب دموکرات گرایش دارد و از ائتلاف نامادری اش با چپ مترقی استقبال کرده است. این گرایش سیاسی باعث شده که امهوف از مخالفان شدید اسرائیل نیز باشد و اگرچه مادر خوانده اش به دلیل مسائل سیاسی از این رژیم حمایت می کند و پدرش هم یک یهودی است اما او علیه جنگ طلبی رژیم صهیونیستی فعالیت می کند. همین مساله باعث شده مورد بی مهری سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری خواه قرار گرفته و حامیان اسرائیل نیز به او حمله کنند.

 

منبع: خبر فوری
ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه