اکران فیلم ویژه مناطق محروم ۱۶ استان کشور در قالب طرح تابستانه« شهید رئیسی»

طرح تابستانه اکران فیلم ویژه مناطق محروم و کم برخوردار در 16 استان کشور با عنوان «شهید رئیسی» با مشارکت موسسه راوینو، معاونت فرهنگی هنری بسیج و معاونت هماهنگ کننده سپاه 16 استان استان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه راوینو، رضا حاجی نصیری، مدیر مرکز راوی فیلم موسسه راوینو با بیان اینکه « اکران‌های دانش آموزی و دانشجویی، اکران در هیئات و مساجد، اکران‌های سازمانی و اکران ویژه مناطق محروم» چهار نوع اکرانی هستند که راوی فیلم در کشور انجام می‌دهد اذعان داشت: طرح شهید رئیسی از نوع اکران ویژه مناطق محروم و کم برخوردار به شمار می‌رود که ابتدا در مناطق محروم چهار استان «خوزستان، زنجان، لرستان  و کرمانشاه» آغاز شده و  در 12 استان دیگر نیز ادامه خواهد یافت. هدف از نام گذاری این طرح،  امتداد  عقیده و خط‌مشی الهام‌بخش، شهید آیت الله رئیسی است چراکه رئیس جمهور شهید، خدمت به خلق به خصوص  خدمت به محرومان را بهترین نوع عبادت می‌دانستند.

وی افزود: مناطقی در کشور وجود دارند که اهالی آن به سینما دسترسی ندارند از مرکز استان دور هستند و شرایط ساخت سینما در این مناطق وجود نداشته و یا هنوز امکان و بستری برای این موضوع فراهم نشده است. بنابراین از سال 95 ایده اکران فیلم در مناطق محروم  در راوی فیلم شکل گرفت و در همان سال کلید خورد ابتدا کار را با دو استان آغاز کردیم اما در سال 1402 این تعداد به 14 استان رسید و در همان سال موفق شدیم آثار سینمای ایران را برای 183 هزار مخاطب در مناطق محروم و کم برخوردار به نمایش بگذاریم لذا  امسال تصمیم گرفتیم با نام و یاد شهید رئیسی این کار را در سه ماه تابستان در 16 استان انجام دهیم.

c2323676-0a66-4ff8-a5a9-9a6070e908d1حاجی نصیری اذعان داشت: شش گروه از تهران برای اجرای این طرح به مناطق محروم اعزام می‌شوند  و از نهم تیر ماه این طرح در 4 استان کلید خواهد خورد همچنین با توجه به این موضوع  که اولویت در این مناطق خانواده و کودک و نوجوان هستند فیلم ها بر این اساس انتخاب شده و نمایش داده می‌شوند.

مدیر مرکز راوی فیلم یاد آور شد: فیلم‌های  مسافری از گانورا، ایلیا جستوجوی قهرمان، و برخی از فیلم‌های که در حال اکران هستند من جمله شور عاشقی در لیست پخش قرار دارند البته برخی فیلم‌ها مانند لوپتو و پسر دلفینی با مشارکت موسسه بهمن سبز نیز در لیست پخش وجود دارند چرا که  هنوز فیلم‌هایی هستند که در مناطق محروم دیده نشده‌اند.

    bdd30c1d-8d2b-4324-98f3-182155b995de

حاجی نصیری با تأ کید بر اینکه یکی از ابتدایی‌ترین ماموریت‌های راوی فیلم، توجه به آثار ارزشی است خاطرنشان کرد: «حمایت از  فیلم‌هایی که باوجود هزینه‌های بالای تولید در دوره اکران  مورد توجه قرار نگرفته»؛ «بهره‌مندی مخاطبان در مناطقی که با کم بود سینما مواجه هستند و یا سینما، در سبد خانواده آنها جای ندارد» همچنین «بهره‌مندی مناطق محروم  یا کم برخوردار از هنر هفتم» از اهم مأموریت‌های راوی فیلم به شمار می‌روند.

گفتنی است، مناطق  محروم  شانزده استان؛ سیستان و بلو چستان، ایلام، زنجان، آذربایجان غربی، کرمان، هرمزگان، کرمانشاه، اردبیل، قزوین، چهار محال و بختیاری، مازندران، گیلان، خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی و کردستان تحت پوشش طرح تابستانه شهید رئیسی قرار می‌گیرند.

عباس احمد وزیری

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه