انگشتر نقره زنانه یا طلا؟ کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟

انگشتر نقره زنانه بهتر است یا طلا؟ آیا انگشتر نقره مشابه طلا داریم؟ انگشتر نقره بخریم یا طلا؟ با ما همراه باشید، چون قصد داریم در مورد انگشتر زنانه صحبت کنیم.

خیلی از خانم ها هستند که دوست دارند، کلکسیونی خاص از زیورآلات را به همراه خود داشته باشند. انگشتر زنانه نقره یکی از جواهرات محبوب در بین خانم ها است که هم ارزش خود را در طی زمان حفظ می‌کند و هم اینکه نگهداری آسان تری نسبت به انگشتر طلا دارد. البته انگشتر طلا هم مزیت های خاص خودش را دارد.

به هر حال ما در اینجا قصد داریم به مقایسه انگشتر زنانه نقره با طلا بپردازیم و آنها را بررسی کنیم. خیلی ها به صورت تعصبی، عقیده دارند که باید همه جواهرات از جنس طلا باشند. اما با توضیحاتی که در اینجا خدمتتان ارائه می‌کنیم، متوجه خواهید شد که می‌توان از محصولات نقره هم استفاده کرد.

نقره و طلا هر دو فلزات ارزشمندی هستند که کاربردهای فراوانی از آنها شاهد هستیم. بیشترین کاربرد این فلزات، در صنعت جواهر سازی است و برای ساخت مواردی همچون انگشتر، گردنبند، النگو و غیره از آنها استفاده می‌شود.

اما این فلزات، از نظر ارزش و ویژگی ها با هم تفاوت هایی دارند که قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم.

انگشتر نقره زنانه یا طلا؛ کدام را بخریم؟

از برخی افراد بپرسید، سریع می‌گویند، خب معلوم است این چه حرفی است، انتخاب اول انگشتر طلا است. اما با خواندن ادامه این مطلب، می‌تواند نظرتان تغییر کند. البته ما قصد نداریم بگوییم کدام خوب است کدام بد، فقط دوست داریم شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

از منظر موارد زیر، می‌توان انگشتر نقره زنانه را با طلا مقایسه کرد. البته این محدود به انگشتر نمی‌شود و شامل تمامی انواع جواهرات خواهد بود.

1- ارزش طلا و نقره

طبیعتا ارزش طلا در روزگار فعلی از نقره بیشتر است. این اختلاف قیمت به خاطر دلایل گوناگونی است، اما یکی از مهمترین آنها این است که طلا نسبت به نقره کمیاب تر است.

معادن نقره نسبت به معادن طلا چه در کشورمان و چه در کشورهای دیگر، فراوان تر هستند.

اما جالب است بدانید که رشد قیمت نقره و سود آن همیشه از طلا بیشتر است. با بررسی نمودار های قیمت طلا و نقره، می‌توان به این نتیجه رسید که همواره، رشد نقره نسبت به رشد طلا بیشتر بوده است. مثلا اگر طلا در 5 سال 100 درصد سود داشته است، نقره در 3 سال این سود را به استفاده کنندگان خود رسانده است.

البته هم سود طلا و هم سود نقره خوب است، اما رشدی که نقره طی این سالها داشته است، نسبت به طلا بیشتر بوده است.

علاوه بر این، قیمت نقره از ثبات بیشتری برخوردار است. در کشور ما به خوبی این مورد درک می‌شود که طلا نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. اما دامنه نوسانات نقره بسیار آرام تر و کمتر از طلا است. به همین دلیل، در سرمایه گذاری کوتاه مدت، نقره آسیب چندانی وارد نمی‌کند.

روی انگشتر نقره زنانه سرمایه گذاری کنیم یا طلا؟ - تصویر 2

بنابراین اگر پولتان به طلا نمی‌رسد و در حال جمع کردن پول برای خرید آن هستید، توصیه می‌کنیم با بودجه فعلی خود یک محصول نقره تهیه کنید. انگشتر نقره زنانه می‌تواند گزینه خوبی برای حفظ سرمایه شما باشد تا اینکه بتوانید پولتان را جمع کنید و طلا بخرید.

توصیه می‌کنیم اگر در حال سرمایه گذاری یا بهتر است بگوییم پس انداز پول روی فلزات گرانبها هستید، کلکسیونی از آنها را داشته باشید. یعنی اگر 2 انگشتر طلا دارید، 3 – 4 مورد انگشتر نقره هم داشته باشید.

داشتن نقره و طلا از نگه داشتن پول چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان بهتر است.

اگر اهل دست کردن انگشتر هستید، بهتر است بدانید که معنی انگشتر در هر انگشت از نظر اسلام چیست؟ توجه داشته باشید که انداختن انگشتر در هر انگشت می‌تواند نمادی باشد و شما باید سعی کنید با خواندن و مطالعه مطلبی که لینکش را در بالا قرار دادیم، بهترین انگشت ها را برای انگشتر انتخاب کنید.

2- مراقبت نقره و طلا

مراقبت از نقره به مراتب از طلا راحت تر است. شما یک انگشتر طلا را ممکن است بیش از 20 میلیون تومان تهیه کنید. اما می‌توان مشابه همان انگشتر را از جنس نقره با قیمت زیر 2 میلیون تومان تهیه کرد.

پس خدایی ناکرده اگر انگشترتان گم شود یا دزد به آن بخورد، ارزش کمتری نسبت به طلا دارد و دلتان کمتر مورد تشویش قرار خواهد گرفت.

بنابراین در مکان ها و مجالس عمومی، سعی کنید از انگشترهای نقره مشابه طلا استفاده کنید. چون اگر اتفاقی برای انگشترتان بیفتد، ضرر چندانی به شما نرسد.

همچنین از استرس شما در هنگام به همراه داشتن انگشتر نقره کاسته خواهد شد و همواره آرامش بیشتری خواهید داشت. از انگشتر طلا برای مجالس ویژه تر مثل عروسی، نامزدی و غیره استفاده کنید و سعی کنید بیشتر انگشتر نقره را جایگزین آن کنید.

3- فروش نقره و طلا

برای فروش طلا، کارمز زیادی از شما ممکن است کسر شود. ضمن اینکه شما باید فاکتور خرید برای طلا به همراه داشته باشید، در غیر اینصورت ممکن است طلای شما به فروش نرسد یا زیر قیمتی که می‌خواهید بفروشید.

اما نقره اینگونه نیست و برای فروش آن نیازی به ارائه فاکتور خرید نیست. پس شما می‌توانید راحت تر نقره جات خود را به فروش برسانید. ضمن اینکه اجرت و کارمزد خرید آن نسبت به طلا بسیار ناچیز است و سود بیشتری از این موضوع خواهید داشت.

4- نگهداری طلا و نقره

در این مورد، باید برتری را به طلا بدهیم. نگهداری از طلا آسان تر از نگهداری از نقره است. نقره هر از چندگاهی ممکن است رنگ روشن و براق خود را از دست بدهد که باید آن را تمیز نمود. اما معمولا رنگ و لعاب طلا ثابت است.

اما به این معنی نیست که از طلا نگهداری نکنیم و آن را به حال خود رها کنیم. بلکه منظور این است که باید حواسمان بیشتر به نقره جات باشد. مگرنه طلا هم نیاز به نگهداری دارد.

انواع انگشتر نقره زنانه - تصویر 3

تا اینجا با موارد تفاوت نقره و طلا آشنا شدیم و سعی کردیم که تمامی مولفه هایی که در انتخاب بین این دو فلز گرانبها تاثیر دارد را بررسی کنیم و امیدواریم به اندازه کافی از آن لذت برده باشید.

خرید انگشتر نقره زنانه از زر مد

برای خرید انگشتر نقره راه های زیادی پیش پای شما است. اما شما باید دقت داشته باشید که انگشتر نقره را باید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی زر مد، یکی از معتبرترین فروشگاه ها در حوزه جواهرات است که بیش از 7 سال سابقه در حوزه فروش اینترنتی را از خود به جای گذاشته است.

کلکسیونی از انواع گردنبند زنانه، انگشتر زنانه و مردانه، گوشواره، النگو و غیره را می‌توانید با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی زر مد تهیه کنید. همچنین امکان سرمایه گذاری روی نقره در فروشگاه اینترنتی زر مد فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، می‌توانید به آدرس سایت به نشانی https://zarmode.com مراجعه فرمایید یا با شماره تماس 09125326204 تماس حاصل فرمایید.

محصولات زر مد بعد از ثبت سفارش، به آدرس شما ارسال خواهند شد. همچنین امکان کادوپیچی جهت سورپرایز عزیزانتان نیز وجود دارد و می‌توانید آن را با کارشناسان زر مد در میان بگذارید. هزینه ارسال محصولات زر مد به سراسر کشور رایگان است.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه